Scoutsgazetje

Dag allerliefste scoutsleden en ouders,

Het moment waar we allemaal zo naar uitgekeken hebben, is eindelijk in zicht: het scoutskamp! Dit jaar gaan we op een geweldig avontuur naar Zolder. Sta je te popelen om op kamp te vertrekken? Heb je zin om een hele week leuke spelletjes te spelen met je vriendinnen en soms eens iets doen dat thuis niet mag?

In bijlage vind je kampboekje, daarin vind je alle informatie die je nodig hebt over het kamp en hoe je je kunt inschrijven. Neem dus snel een kijkje! (Het kampboekje kunnen jullie ook steeds raadplegen op onze website)

Jullie zijn ook van harte uitgenodigd op vrijdagavond 19 april voor onze infoavond over het kamp. We kijken ernaar uit om jullie allemaal te verwelkomen en al jullie vragen te beantwoorden. Voor de kapoenen en kabouters begint het om 19:45 uur, en voor de jonggidsen start het om 20:15 uur.

Zoals sommigen van jullie wellicht zullen opmerken, is de prijs voor ons kamp dit jaar gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. Deze bedragen dateerden echter uit precoronatijden. Door de inflatie van de afgelopen jaren op zowel voedsel als transport kunnen wij niets anders dan de kampprijs aan te passen. We hebben geprobeerd zoveel mogelijk te besparen en te zoeken naar goedkope alternatieven, maar desondanks zouden we er financieel niet aanuit geraken.

We begrijpen dat dit geen leuk nieuws is voor jullie en dat dit niet voor iedereen evident is om deze extra kost te dragen. Bij deze herinneren we er u graag aan dat u steeds Scoutsing Op Maat kunt aanvragen of de groepsleiding kunt aanspreken zodat we samen met u een oplossing kunnen zoeken om uw dochter toch mee te sturen op kamp.

Daarnaast herinneren we er u ook graag aan dat u een tegemoetkoming kunt aanvragen via uw mutualiteit, meer informatie vindt u op de site van uw ziekenfonds. Ook krijgt iedere lid tot 14 jaar een fiscaal attest dat je bij belastingsaangifte van 2025 dan kunt invoegen, dit gebeurt automatisch door de groepsleiding.

Alvast bedankt voor uw begrip.

Indien er nog vragen/problemen zijn, aarzel niet om de groepsleiding te contacteren.

Alle informatie omtrent het kamp kunt u terug vinden in het kampboekje!

Wij kunnen alvast niet wachten. Tot in Zolder!

Lieve groetjes van jullie favoriete leidsters xxx

/sites/meisjesscoutslichtervelde.scoutsgroep.be/files/wysiwyg/scoutsgazetje-sept-2022.pdf